پنجشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۳ 19 September 2024
شنبه ۰۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰
کد خبر: ۴۶۴۱۶

نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران: نتیجه مانع‌تراشی وزارت بهداشت در مقابل واردات واکسن توسط بخش خصوصی ناگوار بود

نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران: نتیجه مانع‌تراشی وزارت بهداشت در مقابل واردات واکسن توسط بخش خصوصی ناگوار بود
نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: اگر وزارت بهداشت به جای توهین و تحقیر بخش خصوصی و مانع‌تراشی برای واردات واکسن، از آن حمایت می‌کرد، امروز این بیماری تا حدودی مهار شده بود.

حسین سلاحورزی اظهار کرد: در حالی که در زمستان گذشته اکثر کشورهای دنیا و همسایگان ایران برنامه گسترده واکسیناسیون را آغاز کرده بودند متأسفانه وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو به طرز عجیبی در مقابل واردات واکسن از سازندگان معتبر مقاومت و کارشکنی کردند.

نائب رئیس اتاق ایران ادامه داد: شرکت‌های دارویی بسیار معتبر و با قدمت ایرانی که ده‌ها سال است وظیفه تأمین و واردات نیازهای دارویی کشور را بر عهده دارند حاضر بودند به عنوان مسئولیت اجتماعی و بدون چشم‌داشت یا سود و انتفاعی، نسبت به واردات میلیون‌ها دوز واکسن معتبر از جمله آسترازنیکا و سینوفارم از منابعی که به صورت مازاد شناسایی کرده بودند، اقدام کنند.

وی افزود: متأسفانه وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو به جای درک اهمیت موضوع و اقدام مؤثر، به مانع‌تراشی، توهین و تحقیر متقاضیان در سطح افکار عمومی پرداختند.

سلاحورزی تصریح کرد: اگر در زمستان گذشته تصمیم راهبردی گرفته می‌شد و با تقسیم وظیفه واردات واکسن به بخش خصوصی و وزارت امور خارجه و برنامه اجرایی تزریق واکسن توسط سازمان نظام پزشکی و نیروهای بسیج انجام می‌شد امروز شاید این بیماری تا حدودی مهار شده و میزان تلفات روزانه به کمتر از ۵۰ نفر می‌رسید.

نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران افزود: در این میان فعالان بخش خصوصی که سرمایه و اعتبار و ارتباطات شخصی خود را برای تسهیل و تسریع روند واردات واکسن به کار گرفته‌اند تا با توجه به شرایط خاص کشور و عدم پاسخگویی مسئولین، لااقل دسترسی بدنه اصلی نیروی کار کشور را به واکسن کرونا تأمین کنند؛ آماج حملات فرافکنانه مسئولان و سخنگویان سازمان غذا و دارو قرار می‌گیرند.

وی بیان کرد: کاش برای عبور هرچه سریعتر کشور از این بحران، مسئولان سازمان غذا و دارو، بجای مانورهای تبلیغاتی بیهوده و مقصر شمردن این و آن در مورد ناکامی‌هایشان در اجرای مأموریت ذاتی این سازمان، مانند فعالان بخش خصوصی، با عملگرایی، جدیت و شفافیت، تأمین ملزومات سلامت مردم را بر هر ملاحظه و اولویت دیگری مرجح بدانند.

سلاحورزی عنوان کرد: این عملکرد ضعیف در کنار عدم شفافیت و اظهارات ضد و نقیض مسئولان مربوطه باعث شده تا نارضایتی‌های اجتماعی روز به روز ابعاد بزرگتری پیدا کنند.

منبع: ایسنا

ارسال نظر
پربازدیدترین ویدیوها
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

پیجر همه جا، از اتاق کودک تا میز کافه و رستوران

چه کسانی از پیجر استفاده می‌کنند؟

در گفت‌وگوی فراز با «علی بهشتی نیا»، کارشناس آموزشی بررسی شد

مخاطرات اختصاص ۲۰ درصد از ظرفیت مدارس به اتباع افغانی

زندگی